1393/9/18 سه‌شنبه کارگاه آموزشی معیارهای انتخاب همسر و موفقیت در زندگی مشترک در دانشگاه پیام نور خرم دره برگزار شد.
کارگاه آموزشی معیارهای انتخاب همسر و موفقیت در زندگی مشترک راس ساعت 11 صبح روز سه شنبه مورخ 11/9/93 در  سالن اجتماعات امام صادق (ع) دانشگاه پیام نور خرم دره با حضور دکتر علیرضا جعفری عضو هیات علمی دانشگاه و استقبال پرشور دانشجویان برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور خرم دره : در این کارگاه  دکتر جعفری شناخت همراه با آگاهی و بینش صحیح طرفین از یکدیگر قبل از ازدواج را یک ضرورت دانست و گفت: ازدواج یک پدیده اجتماعی است. بدون تردید انتخاب همسر یکی از مهمترین تصمیم ها در طول زندگی ماست و در حقیقت همه هیجانات، تولید مثل، تربیت نسل آینده، درآمد، مسئولیت، تامین نیازها و چالش های آینده زندگی ما به آن بستگی دارد.
زن و مرد  در یک جامعه اسلامی به عنوان مکمل یکدیگر بسیاری از نیازهای روانی- اجتماعی هم را برآورده می کنند. و سه دلیل عشق، مصاحبت و دستیابی به انتظارات و توقعات برای ازدواج مطرح است و توجه به این نکته که هر اندازه انتظارات و توقعات دختر و پسر قبل از ازدواج و در زندگی زناشویی واقع بینانه تر باشد، زندگی زناشویی موفقیت آمیزتر خواهد بود.



 در ادامه دکتر جعفری ملاک های ازدواج های موفقیا خوشبخت را  ایمان و دینداری  ، پایبندی به ارزش های دینی  و برخورداری از علاقه های مشترک ،داشتن فعالیت های مشترک یا سرگرمی های مشترک ،اظهار محبت نسبت به همدیگر ،اعتماد داشتن به یکدیگر ،رد نکردن یا کمتر رد کردن انتخاب همدیگر ، موفقیت در روابط جنسی ،داشتن زمینه های خانوادگی همسان ، احترام به عقاید و دوستان و آشنایان همدیگر  را از  عوامل خوشبختی در زندگی زناشویی  دانستند.
 
امتیاز دهی